Csendes Percek julius 19.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Júl. 19., H, 04:00:01 CEST

                  2004. július 19. hétfő

Ha tehát feltámadtatok a Krisztussal, azokat keressétek,
amik odafent vannak, ahol a Krisztus van, aki az Isten
jobbján ül. Az odafennvalókkal törődjetek, ne a földiekkel.
Mert meghaltatok, és a ti életetek el van rejtve a
Krisztussal együtt az Istenben. Mikor Krisztus, a mi életünk
megjelenik, akkor vele együtt ti is megjelentek dicsőségben.
Öljétek meg tehát tagjaitokban azt, ami csak erre a földre
irányul: a paráznaságot, a tisztátalanságot, a szenvedélyt,
a gonosz kívánságot és a kapzsiságot, ami bálványimádás,
mert ezek miatt haragszik Isten. Ti is ezeket tettétek
egykor, amikor ezekben éltetek; most azonban vessétek el
magatoktól mindezt: a haragot, az indulatot, a gonoszságot,
az istenkáromlást, és szátokból a gyalázatos beszédet. Ne
hazudjatok egymásnak, mert levetkőztétek a régi embert
cselekedeteivel együtt, és felöltöztétek az új embert, aki
Teremtőjének képmására állandóan megújul, hogy egyre jobban
megismerje őt. Itt már nincs többé görög és zsidó,
körülmetéltség és körülmetéletlenség, barbár és szkíta,
szolga és szabad, hanem minden és mindenekben Krisztus.
Öltsetek tehát magatokra - mint Isten választottai, szentek
és szeretettek - könyörületes szívet, jóságot, alázatot,
szelídséget, türelmet. Viseljétek el egymást, és bocsássatok
meg egymásnak, ha valakinek panasza volna valaki ellen:
ahogyan az Úr is megbocsátott nektek, úgy tegyetek ti is.
Mindezek fölé pedig öltsétek fel a szeretetet, mert az
tökéletesen összefog mindent.
Kol 3,1-14.

                        SZEMEK A LÁMPÁN

Az odafennvalókkal törődjetek, ne a földiekkel! (Kol 3,2)

Egy autó hajtott előttem, én pedig követtem, s észre sem
vettem, hogy valami gond van, míg a férjem meg nem jegyezte:
"Átmentél a piroson!" Tényleg piros volt. Az előttem lévő
autós átment a lámpánál, és én is. Miközben megelégedetten
követtem az autót, levettem a szemem a lámpáról, amelynek
meg kellett volna határoznia tetteimet.
Könnyű engedni, hogy a körülöttünk lévők befolyásoljanak
bennünket. De nekünk, akik "feltámadtunk a Krisztussal" (Kol 3,1),
Krisztusra kell néznünk, mintsem hogy másokra vagy
földi dolgokra. Ha nem tartjuk szemünket Krisztuson,
hozzáállásunkat és tetteinket azok fogják meghatározni,
akikre nézünk. Az igazság pedig az, hogy mindannyian
átmegyünk a piroson alkalmanként. Pál azt mondja: "Legyetek
követőim!" - de hozzáteszi, "mint én is követője vagyok a
Krisztusnak". (lKor 11,1) Csodálatos dolog, hogy vannak
körülöttünk keresztyének, akikre felnézhetünk, de csak addig
kell őket követnünk, amíg Krisztust követik.

Imádság: Atyánk, segíts, hogy szemeinket rendíthetetlenül
Krisztuson tartsuk, és hogy hitben kövessük őt. Jézus
nevében kérünk. Ámen.

Ha levesszük szemünket Krisztusról, elveszíthetjük a helyes irányt.
                  Tanya Ferdinandusz (Colombo, Sri Lanka)

IMÁDKOZZUNK A FIGYELMETLEN AUTÓSOKÉRT!