Csendes Percek julius 17.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Júl. 17., Szo, 04:00:07 CEST

                 2004. július 17. szombat

Mikor pedig ezt az egyik vendég meghallotta, így szólt
Jézushoz: "Boldog az, aki Isten országának vendége." Ő pedig
a következőképpen válaszolt: "Egy ember nagy vacsorát
készített, és sok vendéget hívott meg. A vacsora órájában
elküldte a szolgáját, hogy mondja meg a meghívottaknak:
Jöjjetek, mert már minden készen van. De azok egytől egyig
mentegetőzni kezdtek. Az első azt üzente neki: Földet
vettem, kénytelen vagyok kimenni, hogy megnézzem. Kérlek,
ments ki engem! A másik azt mondta: Öt iga ökröt vettem,
megyek és kipróbálom. Kérlek, ments ki engem! Megint egy
másik azt mondta: Most nősültem, azért nem mehetek. Amikor
visszatért a szolga, jelentette mindezt urának. A ház ura
megharagudott, és ezt mondta szolgájának: Menj ki gyorsan a
város útjaira és utcáira, és hozd be ide a szegényeket, a
nyomorékokat, a sántákat és a vakokat. A szolga aztán
jelentette: Uram, megtörtént, amit parancsoltál, de még van
hely. Akkor az úr ezt mondta a szolgájának: Menj el az
utakra és a kerítésekhez, és kényszeríts bejönni mindenkit,
hogy megteljék a házam. Mert mondom nektek, hogy azok közül,
akiket meghívtam, senki sem kóstolja meg a vacsorámat."
Lk 14,15-24.

                 A JÉGPÁLYA PÉLDÁZATA

Ezért tehát, míg időnk van, tegyünk jót mindenkivel,
leginkább pedig azokkal, akik testvéreink a hitben. (Gal 6,10)

Curt fiam izgatottan szervezte 12. szülinapjára az
ünnepséget a jégpályán, és mindenkit meghívott az
osztályából. Azonban a 25 gyerekből csak hatan jöttek el.
Gyorsan felkapták korcsolyáikat, és elkezdték élvezni a
zenét, a villogó fényt, a játékokat, a pizzát és a szülinapi tortát.
Miközben megkönnyebbülve láttam, hogy Curt és barátai jól
érzik magukat, azon tűnődtem, mi történhetett a többi
gyerekkel? Vajon iskolatáskáik mélyén szunnyadnak a
meghívók? Vagy elfelejtkeztek az ünnepségről? Néhányan
elfogadható magyarázatokkal jelezték, hogy nem jönnek, de
legtöbben nem is válaszoltak. Csalódott voltam, hogy ennyire
kevesen voltak.
Aztán rájöttem, semmiben sem különbözöm a meghívottaktól.
Eszembe jutottak olyan idők, amikor nem válaszoltam Isten
meghívására: amikor terveztem, hogy üdvözlőkártyát küldök az
öregotthon egyik lakójának, de soha nem küldtem el, vagy
amikor imádkozni akartam egy barátom lányáért, de
elfelejtettem. Mint a távollévő vendégek, lemaradtam az
örömről. És Istennek is csalódást okoztam.

Imádság: Szent Istenünk, megvalljuk, hogy gyakran nem
válaszolunk meghívásodra. Adj nekünk halló füleket és kész
szívet. Jézus nevében. Ámen.

Mindig fogadd el Isten meghívását!
                 Roberta Tucker Brosius (Pennsylvania, USA)

IMÁDKOZZUNK, HOGY MEGHALLJUK ÉS ELFOGADJUK ISTEN SZOLGÁLATRA VALÓ ELHÍVÁSÁT!