Csendes Percek julius 13.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Júl. 13., K, 04:00:01 CEST

                  2004. július 13. kedd

Artahsasztá király uralkodásának huszadik évében a Niszán
hónapban történt: bor volt előttem, fölvettem a bort, és
odanyújtottam a királynak. Nem szoktam szomorú lenni előtte,
ezért így szólt hozzám a király: Miért szomorú az arcod?
Hiszen nem vagy beteg! Nem lehet ez más, csak a szív
szomorúsága! Ekkor én nagyon megijedtem, és ezt mondtam a
királynak: Örökké éljen a király! Hogyne volna szomorú az
arcom, hiszen az a város, ahol őseim sírja van, rommá lett,
és kapuit tűz emésztette meg! Akkor a király ezt kérdezte
tőlem: Mit kívánsz tehát? Én pedig imádkoztam a menny
Istenéhez, majd ezt mondtam a királynak: Ha jónak látja a
király, és ha méltónak tartod rá szolgádat, akkor küldj el
engem Júdába, abba a városba, ahol őseim sírja van, hogy
felépítsem azt! A király így válaszolt, miközben a királyné
mellette ült: Meddig tart az utazásod, és mikor térsz
vissza? Mivel a király jónak látta, hogy elbocsásson engem,
közöltem vele az időpontot. Majd ezt mondtam a királynak: Ha
jónak látja a király, adasson nekem leveleket a Folyamon
túli helytartókhoz, hogy engedjenek átutazni, amíg meg nem
érkezem Júdába. Adasson egy levelet Ászáfhoz, a királyi
erdők őréhez is, hogy adjon nekem gerendának való fát a
templomnál levő erődítésnek meg a város falának a kapuihoz,
és ahhoz a házhoz, ahova én megyek. A király megadta ezt
nekem Istenemnek hozzám való jóakarata folytán. Amikor
megérkeztem a Folyamon túli helytartókhoz, átadtam nekik a
király leveleit. A király adott mellém a haderőből tiszteket
és lovasokat is. Meghallotta ezt a hóróni Szanballat és
Tóbijjá, az ammóni szolga, és nagyon rosszallották, hogy
jött egy olyan ember, aki Izráel fiainak a javát keresi.
Neh 2,1-10.

                          LEHETSÉGES

A király megadta ezt nekem Istenemnek hozzám való jóakarata folytán.
(Neh 2,8)

Az embereknek szükségük van arra, hogy a világszerte meglévő
nehézségek és az otthoni problémák között egyaránt
támogassuk őket. A hajléktalanszállóknak önkéntes segítőkre
van szükségük, gyerekek várnak a segélyszervezetek
támogatóira, az idős szomszéd nem tudja lenyírni a füvet, és

saját gyermekünknek is segíteni kell a házi feladatban.
Nehémiás is látszólag lehetetlen helyzettel szembesült.
Szülővárosa falai körös-körül lerombolva, a kapuk felégetve.
Népe nyomorúságban, tehetetlenül sínylődött, de Nehémiás
távol volt. Hallva ínséges helyzetükről, Nehémiás sírt, majd
imádkozott. Imádságára csodálatos feleletet kapott. Isten
mindent megadott, ami a falak és a kapuk újjáépítéséhez
szükséges volt. Nehémiás sikere nem személyes adottságainak,
vagy a körülményeknek tudható be, hanem Isten jóakarata
folytán történt.
Elhatároztam, hogy ezentúl én sem engedem, hogy a körülöttem
lévő szükség elbátortalanítson, hanem imádkozom, és hiszem,
hogy Isten a lehetetlent is lehetségessé teheti.

Imádság: Urunk, köszönjük, hogy lehetőségeid korlátlanok.
Segíts benned bíznunk, és a magunk ereje helyett rád
hagyatkoznunk. Ámen.

El tudom-e hinni ma, hogy Isten minden forrása rendelkezésemre áll?
                      Holly Dickson-Ramos (Ontario, Kanada)

IMÁDKOZZUNK, HOGY MEGLÁSSUK, HOL AKAR HASZNÁLNI ISTEN!