Csendes Percek julius 7.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Júl. 7., Sze, 04:00:01 CEST

                2004. július 7. szerda

A karmesternek: Kórah fiainak tanítókölteménye.
Ahogyan a szarvas kívánkozik a folyóvízhez,
úgy kívánkozik a lelkem hozzád, Istenem!
Isten után szomjazik lelkem, az élő Isten után: Mikor
mehetek el, hogy megjelenjek Isten előtt?
Könnyem lett a kenyerem éjjel és nappal,
mert egész nap ezt mondogatják nekem: Hol van a te Istened?
Kiöntöm lelkemet, és arra emlékezem, hogy milyen tömeggel
vonultam, és hogyan vezettem Isten házához hangos
ujjongással és hálaénekkel az ünneplő sokaságot.
Miért csüggedsz el, lelkem, miért háborogsz bennem?
Bízzál Istenben, mert még hálát adok neki az ő szabadításáért!
Istenem, elcsügged a lelkem, azért terád gondolok a Jordán
földjéről és a Hermónról, a Micár hegyéről.
Örvény örvénynek kiált zuhatagjaid hangjában,
minden habod és hullámod átcsapott fölöttem.
Zsolt 42,1-8.

                        ISTENRE FIGYELÉS

Jézus mondta: "Mária a jó részt választotta." (Lk 10,42)

Ahogy a szobámba indultam imádkozni, a kezemben egy egész
kívánságlistát tartottam, annyi mindent akartam kérni
Istentől. Először az előttem lévő napra gondoltam, majd
eszembe jutottak a hét összes teendői. Lassan kavarogni
kezdett a fejem, és ráeszméltem, hogy távolabb kerültem
Istentől, mint valaha bármikor.
Ekkor, mintha az Úr szólt volna: Gyermekem! Sok mindenért
aggódsz és nyugtalankodsz, pedig kevésre van szükség. Mi
lenne az, Uram? - kérdeztem. Amit Mária olyan nagyra
értékelt: Csak ülj, és figyelj rám!
Azóta igyekszem, hogy ne kész "kívánságlistával" álljak meg
Isten előtt. Ő azt akarja, hogy imádságban feltárjam előtte
gondjaimat. Most azonban először elcsendesedem, és
megpróbálok Istenre figyelni. Ez olykor még most sem könnyű,
hogy tudatában vagyok ennek az aranyszabálynak. Néha
megzavarnak haszontalan dolgok, és egy idő után ráeszmélek,
hogy Mária példáját kell követnem. Ha teljes odaadással
Krisztusra figyelek, akkor ő megjutalmazza igyekezetemet.

Imádság: Uram, segíts nekünk, hogy jobban vágyakozzunk
utánad, mint arra, amit megtehetsz. Ámen.

A legtöbb, amit Istennek adhatunk, az odaadó ráfigyelés.
                   Paul Scott (Hampshire, Anglia)

IMÁDKOZZUNK, HOGY ISTEN LEGYEN SZÁMUNKRA AZ ELSŐ!