Csendes Percek december 26.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Dec. 26., V, 03:41:00 CET

                     2004. december 26. vasárnap

Lk 2,1-7.

Történt pedig azokban a napokban, hogy Augustus császár rendeletet adott
ki: írják össze az egész földet. Ez az első összeírás akkor történt,
amikor Szíriában Cirénius volt a helytartó. Elment tehát mindenki a maga
városába, hogy összeírják. Felment József is a galileai Názáretből
Júdeába, a Dávid városába, amelyet Betlehemnek neveznek, mert Dávid
házából és nemzetségéből való volt, hogy összeírják jegyesével, Máriával
együtt, aki áldott állapotban volt. És történt, hogy amíg ott voltak,
eljött szülésének ideje, és megszülte elsőszülött fiát. Bepólyálta, és a
jászolba fektette, mivel a szálláson nem volt számukra hely.

                             BEPÓLYÁLVA

A király így felel majd nekik: "Bizony, mondom néktek, amikor megtettétek
ezeket akárcsak eggyel is a legkisebb atyámfiai közül, velem tettétek
meg." (Mt 25,40)

Önkéntes segítőnek jelentkeztem a kórházba, és megkértek, hogy üljek egy
haldokló beteg mellé. Várta, hogy a családja még egyszer utoljára
meglátogassa, mielőtt meghal. Amikor először megláttam, fehér lepedőkbe és
takarókba bepólyázva feküdt az ágyában. Eszembe jutott az a kifejezés:
"bepólyázva feküdni". Megértettem, hogy amikor a beteg mellett ülök és
imádkozok vele, olyan, mintha Jézussal tenném ugyanezt.

Elgondolkodtam ezen, és rájöttem, ha bárki felé könyörületességet
gyakorolok, olyan az, mintha Krisztussal tenném. Eszembe jutott, hányszor
elmulasztottam a másokért való szolgálatot, mert túlságosan elfoglalt,
vagy fáradt voltam ahhoz, hogy időt szenteljek rájuk. Hányszor
szalasztottam el a Krisztusnak való szolgálat lehetőségét azért, mert nem
vettem őt észre a rászorulókban!

Imádság: Úr Jézus Krisztus, bocsásd meg nekünk, amikor elmegyünk
melletted, mert nem veszünk észre téged a körülöttünk élő emberekben.
Segíts emlékeznünk arra, hogy amikor másoknak szolgálunk, veled tesszük
azt. Ámen.

Krisztusnak szolgálunk, amikor másoknak segítünk.

Roland C. Harkleroad (Illinois, USA)

IMÁDKOZZUNK A HALDOKLÓKÉRT!