Csendes Percek december 23.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Dec. 23., Cs, 03:41:00 CET

                     2004. december 23. csütörtök

Mt 25,14-30.

Jézus példázata: "Mert úgy van ez, mint amikor egy idegenbe készülő ember
hívatta szolgáit, és átadta nekik vagyonát. Az egyiknek adott öt
talentumot, a másiknak kettőt, a harmadiknak pedig egyet, kinek-kinek
képessége szerint, és elment idegenbe. Az, aki az öt talentumot kapta,
azonnal elindult, vállalkozásba fogott velük, és nyert másik ötöt.
Ugyanígy az is, aki a kettőt kapta, nyert másik kettőt. Aki pedig az egyet
kapta, elment, gödröt ásott a földbe, és elrejtette ura pénzét. Hosszú idő
múlva aztán megjött ezeknek a szolgáknak az ura, és számadást tartott
velük. Eljött az, aki az öt talentumot kapta, odavitte a másik öt
talentumot, és így szólt: Uram, öt talentumot adtál át nekem: nézd, másik
öt talentumot nyertem. Ura így szólt hozzá: Jól van, jó és hű szolgám, a
kevésen hű voltál, sokat bízok rád ezután, menj be urad ünnepi lakomájára!
Odament az is, aki a két talentumot kapta, és ezt mondta: Uram, két
talentumot adtál át nekem: nézd, másik két talentumot nyertem. Ura így
szólt hozzá: Jól van, jó és hű szolgám, a kevésen hű voltál, sokat bízok
rád ezután, menj be urad ünnepi lakomájára! Odament hozzá az is, aki az
egy talentumot kapta, és ezt mondta: Uram, tudtam, hogy kérlelhetetlen
ember vagy, aki ott is aratsz, ahol nem vetettél, és onnan is gyűjtesz,
ahová nem szórtál. Félelmemben elmentem tehát, és elástam a talentumodat a
földbe: nézd, itt van, ami a tied. Ura így válaszolt neki: Te, gonosz és
rest szolga, tudtad, hogy ott is aratok, ahol nem vetettem, és onnan is
gyűjtök, ahova nem szórtam? Ezért el kellett volna vinned a pénzemet a
pénzváltókhoz, és amikor megjöttem, kamattal kaptam volna vissza azt, ami
az enyém. Vegyétek el tőle a talentumot, és adjátok annak, akinek tíz
talentuma van! Mert mindenkinek, akinek van, adatik, és bővelkedni fog;
attól pedig, akinek nincs, még az is elvétetik, amije van. A haszontalan
szolgát pedig vessétek ki a külső sötétségre: ott lesz majd sírás és
fogcsikorgatás."
                               ÖNCSALÁS
Odament hozzá az is, aki az egy talentumot kapta, és ezt mondta: "Uram,
tudtam, hogy kérlelhetetlen ember vagy, aki ott is aratsz, ahol nem
vetettél, és onnan is gyűjtesz, ahová nem szórtál." (Mt 25,24)

A példázatban lévő ember saját viselkedése alapján ítéli meg urát, hiszen
kérlelhetetlennek tartja mesterét, aki ott is arat, ahol nem vetett. Meg
van győződve saját igazáról, és arról is, hogy mestere téved. Milyen
gyakran gondoljuk mi is, hogy nekünk van igazunk, és nem a másiknak!
Kora reggel autómmal a templomudvarban lévő kis parkolóban álltam meg. Egy
asszony figyelmeztetett, hogy ott nem szabad parkíroznom. Az autóm
hátuljával túl közel tolattam a virágágyáshoz, és a kipufogóm
megközelítette a virágokat. Mondtam neki, hogy nagyon sajnálom a dolgot,
de nem maradok sokáig. Ekkor a hölgy kioktatott, hogy ezzel megsértem a
parkolás szabályait. Akkor dühösen azt gondoltam, hiszen elnézést kértem
és mindjárt elmegyek. Hogy merészel ezek után, ez a fiatalasszony, idős
létemre így kioktatni?
Miután hazaértem, beültem a karosszékembe, és addig imádkoztam, amíg le
nem higgadtam. Békességem lett, hiszen rájöttem, hogy én is szeretem a
virágokat, és milyen gyakran rászólok azokra, akik nem tartják be a
törvényt. Rájöttem, hogy Isten ezen a fiatalasszonyon keresztül szólt
hozzám.

Imádság: Istenünk, segíts elfordulnunk a rossztól, és tartózkodnunk a
büszkeségtől. Jézus nevében kérünk. Ámen.

Mi az, amit másokban megítélek, de bennem is megvan?
Seung Jae Oh (Taejon, Korea)

IMÁDKOZZUNK A SZABÁLYSÉRTŐKÉRT!

___________________

Megjelent a Biblia és Gyülekezet legújabb száma.
A tartalomból:
   Játék a Bibliával
   A pásztorok ébredése
   Mefibóset és az úrvacsora
   A kegyelem könyve
   Magunknak élünk?
   A teremtés hírnökei
   Teremtéskutatók
   Pécel és a Rádayak
   Melléklet: A nemiségről

Megrendelhető:
Biblia Szövetség címén: 2119 Pécel, Pf. 17.
Ára: 1600 Ft/év. Megjelenik negyedévente.
E-mail: bsz at bibliaszov.hu
www.bibliaszov.hu