Csendes Percek december 22.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Dec. 22., Sze, 03:41:01 CET

                      2004. december 22. szerda

Lk 15,3-7.

Jézus ezt a példázatot mondta nekik: "Ha valakinek közületek száz juha
van, és elveszít közülük egyet, vajon nem hagyja-e ott a kilencvenkilencet
a pusztában, és nem megy-e addig az elveszett után, amíg meg nem találja?
És ha megtalálta, felveszi a vállára örömében, hazamegy, összehívja
barátait és szomszédait, majd így szól hozzájuk: Örüljetek velem, mert
megtaláltam az elveszett juhomat. Mondom nektek, hogy ugyanígy nagyobb
öröm lesz a mennyben egyetlen megtérő bűnösön, mint kilencvenkilenc igaz
miatt, akinek nincs szüksége megtérésre."
                           ÚJRA A CSAPATBAN
Az én juhaim hallgatnak a hangomra, én ismerem őket, ők pedig követnek
engem.
(Jn 10,27)

A kutyámat kora hajnalban szoktam sétáltatni. Közben végiggondolom
a napomat, és Istentől kérek vezetést imádságban. Egy decemberi napon, még

hajnalhasadás előtt, a csillagok halványan pislákoltak az égen, és lágyan

világított a félhold. Gyönyörű volt ez a reggel, és én elkezdtem
imádkozni.

Imámat azonban nehézkesnek találtam, szavaim hamisan csengtek, mert távol

éreztem magam Istentől. Nehéz időszaka volt ez életemnek. Alzheimer kóros

édesanyám nem sokkal azelőtt kapott agyvérzést, aminek következtében
ágyhoz
kötött lett. Munkámmal kapcsolatosan is szorongások és aggodalmak
gyötörtek.
Rájöttem, hogy ezek a dolgok tartanak távol Istentől. Kértem őt, hogy
segítsen
megújítani a vele való kapcsolatomat.
Amint befejeztem sétámat,
megpillantottam az égen egy csapat vadlibát, a szokásos v-alakzatban
szállni.
Egyikük azonban lemaradt, és nem repült együtt a csapattal. Ahogy
figyeltem
őket, az elmaradt madár fokozatosan felzárkózott a többiekhez. Ezt a
látványt
úgy értelmeztem, hogy Isten válaszolt imádságomra. Olyan volt, mintha azt
mondta
volna nekem: "A helyed mindig fenn van tartva. Örülök, hogy visszatértél."

Imádság: Urunk, köszönjünk neked, hogy te annyira szeretsz,
hogy ha el is csatangolunk, megkeresel, és közeledbe hívsz bennünket.
Ámen.

Isten mindenkinek helyet biztosít.
Glen Graham (Louisiana, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK ISTENTŐL TÁVOL ÉRZIK MAGUKAT!

__________________________

 "Kezdetek" tanulmányi verseny
A Protestáns Természetkutató Kör
tanulmányi versenyt hirdet középiskolás diákok számára.
Feladat: 5-8 oldalas
esszé írása.
Téma: Mi igazolja a bibliai teremtés és az evolúció
összeférhetetlenségét?
Beküldési határidő: 2005. március 30.
Beküldés
helye: Protestáns Természetkutató Kör, Szeged - Újszegedi Református
Egyázközség,
6726 Szeged, Szent-Györgyi Albert u. 6-8.
Beküldés módja: 3
példányban nyomtatva, továbbá ha lehet, elektronikus formában is (email,
CD).
Eredményhirdetés: A pályázók írásbeli értesítést kapnak legkésőbb 2005.
június 15-ig.

Díjazás:
  I. hely: 30 000 Ft.
  II. hely: 25 000
Ft.
  III. hely: 20 000 Ft.
Értékelési szempontok:
 - A kiírt
téma világos, logikus kifejtése (20 pont)
 - Biblikusság és tartalom
kapcsolata (20 pont)
 - Külső megjelenés, nyelvhelyesség (10 pont)

Elérhetőségek:
 Honlap: www.kezdetek.hu
 Email: info at kezdetek.hu
 Levelezési lista: