Csendes Percek december 20.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Dec. 20., H, 03:41:00 CET

                       2004. december 20. hétfő

Fil 2,1-8.

Ha tehát van vigasztalás Krisztusban, ha van szeretetből fakadó
figyelmeztetés, ha van közösség a Lélekben, ha van irgalom és könyörület,
akkor tegyétek teljessé örömömet azzal, hogy ugyanazt akarjátok: ugyanaz a
szeretet legyen bennetek, egyet akarva ugyanarra törekedjetek. Semmit ne
tegyetek önzésből, se hiú dicsőségvágyból, hanem alázattal különbnek
tartsátok egymást magatoknál; és senki se a maga hasznát nézze, hanem
mindenki a másokét is. Az az indulat legyen bennetek, ami Krisztus
Jézusban is megvolt: mert ő Isten formájában lévén nem tekintette
zsákmánynak, hogy egyenlő Istennel, hanem megüresítette önmagát, szolgai
formát vett fel, emberekhez hasonlóvá lett, és magatartásában is embernek
bizonyult; megalázta magát, és engedelmeskedett mindhalálig, mégpedig a
kereszthalálig.

                        AZ ALÁZAT LELKÜLETE

Alázattal különbnek tartsátok egymást magatoknál. (Fil 2,3)

Vágtam egy grimaszt, amikor az előttem álló nő leszidta a zöldségest és a
pénztárost. Harsányan hangos szavai bizonyára mindkettőt zavarta.
Csodáltam a pénztáros csendes arckifejezését, önuralmát. Már épp azon
voltam, hogy ítélkezzek a nő felett, amikor eszembe jutott, hogy jómagam
is milyen gyakran vagyok türelmetlen gyorséttermek dolgozóival, vagy
raktáráruházakban. Nem mindig viselkedem keresztyéni módon. Ha nem is
kiabálok, a negatív hozzáállásomat kivehetik arckifejezésemből,
mozdulataimból és a türelmetlen sóhajaimból.

Egyszer egy lelkész arról beszélt, hogy amikor türelmetlenek vagyunk,
magunkat többre tartjuk a másiknál. Ez a definíció szíven ütött. A türelem
nem tartozik erősségeim közé, és való igaz, hogy néha többre tartom magam
a többiektől. De Jézus példája szerint alázatban szeretnék élni. Ő
szolgálni jött, és nem azért, hogy őt szolgálják. Gyengeségeinket és
kísértéseinket megérti. Így mi is együttérzésre és nem türelmetlenségre
hivattunk.

Imádság: Türelmes Istenünk, formálj Krisztushoz hasonlóvá, hogy alázatos
és szolgáló életet élhessünk. Ámen.

Ma mivel szolgálhatok valakinek?

Carol Bradfield (Georgia, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK NEKÜNK SZOLGÁLNAK!