Csendes Percek december 19.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Dec. 19., V, 03:41:01 CET

                     2004. december 19. vasárnap

Lk 11,1-10.

Történt egyszer, hogy valahol imádkozott Jézus, és mikor befejezte, így
szólt hozzá egyik tanítványa: "Uram, taníts minket imádkozni, mint ahogy
János is tanította a tanítványait." Ő pedig ezt mondta nekik: "Amikor
imádkoztok, ezt mondjátok: Atyánk, szenteltessék meg a te neved. Jöjjön el
a te országod. A mi mindennapi kenyerünket add meg nekünk naponként. És
bocsásd meg a mi bűneinket, mert mi is megbocsátunk minden ellenünk
vétkezőnek. És ne vigy minket kísértésbe." Azután így szólt hozzájuk: "Ki
az közületek, akinek van egy barátja, és elmegy hozzá éjfélkor, és ezt
mondja neki: Barátom, adj nekem kölcsön három kenyeret, mert útról
érkezett egy barátom, és nincs mit elébe tegyek; - és az így válaszolna
belülről: Ne zaklass engem, az ajtó már be van zárva, és velem együtt
gyermekeim is ágyban vannak; nem kelhetek fel, hogy adjak neked! Mondom
nektek, ha nem is kelne fel, és nem is adna neki azért, mert barátja,
tolakodása miatt fel fog kelni, és megadja neki, amire szüksége van." "Én
is azt mondom nektek: kérjetek, és adatik, keressetek, és találtok,
zörgessetek, és megnyittatik nektek. Mert mindaz, aki kér, kap; aki keres,
talál; és aki zörget, annak megnyittatik.

                          HŰSÉGES IMÁDSÁG

Hozzád menekülök, Uram, ne szégyenüljek meg soha! Ments meg, szabadíts meg
irgalmasan! Fordítsd felém füledet, és segíts meg! (Zsolt 71,1-2)

Időnként elbátortalanodunk, mert nem tudjuk, hogyan imádkozzunk? Úgy
érezzük, Isten nem hallgat meg, mert imádságainkat nem szépen fogalmazzuk
meg? Évekkel ezelőtt, amikor a templomban hallottam, hogy néhányan milyen
elragadóan imádkoznak, anélkül, hogy keresgélnék a szavakat, teljesen
elbátortalanodtam. Azt gondoltam: Én így nem tudok imádkozni. Szegény a
szókincsem és nem tudom összerakni a szavakat! Évekig azt hittem, Isten az
imámat nem hallgatja meg.

Aztán a Lk 11,2-4 került elém. "Atyánk, szenteltessék meg a te neved.
Jöjjön el a te országod. A mi mindennapi kenyerünket add meg nekünk
naponként. És bocsásd meg a mi bűneinket, mert mi is megbocsátunk minden
ellenünk vétkezőnek. És ne vígy minket kísértésbe." Amikor Jézus imádságát
megvizsgáltam, rájöttem, milyen egyszerű, mégis mennyi erő van benne. Azt
mutatja, hogy nem a nyelvi gazdagság és fordulatok számítanak, egyedül az
Istenbe vetett hitünk és őszinteségünk fontos. Örülök, hogy Isten
meghallgatja imáinkat, és válaszol rájuk. Imádságban még jobban megismerem
az Urat, és Isten elfogad olyannak, amilyen vagyok.

Imádság: Atyánk, taníts hitben imádkozni, egyszerűen, kevés szóval.
Szeretünk téged, és bízunk benned, hogy elvezetsz a Krisztusban bővölködő
életre. Ámen.

Az imádság Istennel való egyszerű beszélgetés.

Beatrice M. Vuhugwa (Eldoret, Kenya)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK NEM MERNEK IMÁDKOZNI!