Csendes Percek december 17.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Dec. 17., P, 03:41:01 CET

                      2004. december 17. péntek

Zsolt 32,1-5.

Dávid tanítókölteménye.

Boldog, akinek hűtlensége megbocsáttatott, vétke eltöröltetett.

Boldog az az ember, akinek az ÚR nem rója fel bűnét, és nincs lelkében
álnokság.

Míg hallgattam, kiszáradtak csontjaim, egész nap jajgatnom kellett.

Mert éjjel-nappal rám nehezedett kezed, erőm ellankadt, mint a nyári
hőségben. (Szela.)

Megvallottam neked vétkemet, bűnömet nem takargattam. Elhatároztam, hogy
bevallom hűtlenségemet az ÚRnak, és te megbocsátottad bűnömet, amit
vétettem. (Szela.)

                           MENTSÉGKERESÉS

Ha megvalljuk bűneinket, hű és igaz ő: megbocsátja bűneinket, és
megtisztít minket minden gonoszságtól. (1Ján 1,9)

A középiskola utolsó évében a bátyám kocsiját nekivezettem a padkának,
leütöttem egy postaládát. Be kellett volna vallanom. Ehelyett elhajtottam,
apámat okolva, hogy nem csinálta meg az én kocsim, és miatta most egy
ismeretlen járgánnyal kell mennem. Főiskolás koromban egy munkatárs új
autójába tolattam bele, a lökhárítón egy jókora nyomot hagyva. Megint csak
őt vádoltam, hogy miért parkolt a tűzoltók részére fenntartott helyre.

Évekkel ezelőtt barátaimnak hazudtam, csak hogy a büszkeségemen ne essen
csorba. De Istennek az volt a terve, hogy jellememet Krisztus mintájára
formázza. Amikor a Szentlélek rámutatott, hogy magatartásom a lelki
növekedésem akadálya, végül megvallottam hazugságaimat. Mindazt bevallani,
amit tettem, nagyon megszégyenítő volt, megalázó és félelmetes. De ez így
volt rendjén. Isten többet törődik örök üdvösségünkkel, mint pillanatnyi
boldogságunkkal vagy büszkeségünkkel. Úgy érzem az, ha felelősséggel
vállalom, ki is vagyok, ez az érett hit jele. Helytelen cselekedeteinkre
mindig találunk mentséget, de azzal, hogy másokat hibáztatunk, Isten
békességét űzzük ki a szívünkből.

Imádság: Urunk, taníts alázatra, amikor felfuvalkodottak vagyunk, és
segíts a Szentlelket követni, amikor kísértés idején vezetni akar. Ámen.

A bűnvallás megnyitja szívünket Isten békessége előtt.

Vicky L. Meekins (Texas, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK MÁSOKAT VÁDOLNAK!