Csendes Percek december 14.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Dec. 14., K, 03:41:00 CET

                       2004. december 14. kedd

Ef 2,1-10.

Titeket is életre keltett, akik halottak voltatok vétkeitek és bűneitek
miatt, amelyekben egykor éltetek e világ életmódja szerint; igazodva a
levegő birodalmának fejedelméhez, ahhoz a lélekhez, amely most az
engedetlenség fiaiban működik. Egykor mi is mindnyájan közöttük éltünk
testünk kívánságaival, követtük a test és az érzékek hajlamait, és a harag
fiai voltunk emberi természetünk szerint, éppenúgy, mint a többiek. De
Isten, gazdag lévén irgalomban, az ő nagy szeretetéért, amellyel minket
szeretett, minket is, akik halottak voltunk a vétkek miatt, életre keltett
a Krisztussal együtt - kegyelemből van üdvösségetek! - és vele együtt
feltámasztott, és a mennyeiek világába ültetett Krisztus Jézusért, hogy
megmutassa az eljövendő korszakokban kegyelmének mérhetetlen gazdagságát
irántunk való jóságából Krisztus Jézusban. Hiszen kegyelemből van
üdvösségetek a hit által, és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez; nem
cselekedetekért, hogy senki se dicsekedjék. Mert az ő alkotása vagyunk,
akiket Krisztus Jézusban jó cselekedetekre teremtett, amelyeket előre
elkészített Isten, hogy azok szerint éljünk.
                        NEM KELL VISSZAFIZETNI
Kegyelemből van üdvösségetek a hit által, és ez nem tőletek van: Isten
ajándéka ez. (Ef 2,8)

Egyik este meg kellett kérnem Vicki barátnőmet, hogy vigyen el az
ügyeletre. A kórházban Vicki követte az orvos utasításait, válaszolt
helyettem a kérdésekre, és keresett nekem egy tolókocsit. Végül hajnal
háromkor befektettek a kórházba, és Vickinek egyedül kellett 25 mérföldet
autóznia hazáig. Szerettem volna tenni valamit, hogy viszonozzam a
segítségét, de nem engedte, azt mondta erre nincs szükség. Lehet, hogy nem
volt rá szükség, de jobban éreztem volna magam, ha adhattam volna valamit
cserébe a segítségéért. Nehéz elfogadni mások segítségét anélkül, hogy
viszonoznánk a szívességet. Lehet, hogy Isten megváltó kegyelmét is ezért
fogadjuk el olyan nehezen? Isten az örök életet kínálja nekünk, és csak el
kell fogadnunk az ajándékot, nem kér tőlünk cserébe semmit. Mégis, amikor
megértjük, hogy milyen hatalmas ajándékot kaptunk Istentől, szeretnénk
meghálálni neki valahogyan. Ezt úgy tehetjük meg, hogy beszélünk másoknak
erről az ajándékról, hirdetjük Isten igéjét mindenkinek, akinek csak
tudjuk.

Imádság: Drága Istenünk, segíts, hogy megnyissuk a szívünket, és
elfogadjunk mindent, amit te adni akarsz nekünk, és add, hogy meg tudjuk
mutatni másoknak a szeretetedet és kegyelmedet. Ámen.

Ha elfogadjuk Isten szeretetét és kegyelmét, van mit megosztani másokkal.
Judy Bloodgood Bander (Virginia, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT A BARÁTAINKÉRT, AKIK MÉG NEM FOGADTÁK EL AZ ÜDVÖSSÉG
AJÁNDÉKÁT!

_____________________________

Könyvajánlat:

Varga László: Isten asztalárólÁhítatok az év minden napjáraMint
mozaikdarabokból a kép, úgy formálódik ki a 366 áhítatból, hogy mit jelent
a keresztyén hit, hogyan szólít meg ma is Isten a Szentírás lapjain. Az
idős erdélyi lelkipásztornak az év minden napjára szóló elmélkedéseit és
imádságait Isten szolgálatában töltött életének tapasztalatai, az
elnyomásban és börtönben kikristályosodott hite és népe iránti féltő
szeretete formálták.http://www.harmat.hu/book/b183.htmReprezentatív,
kemény táblás kiadvány, 370 oldal, igen kedvező áron:Bolti ár: 1600 Ft,-
Internetes ár: 1440,- Ft

Harmat Kiadó1114, Budapest, Bukarest u. 3. Tel/Fax: (36-1)
466-9896harmat at harmat.huhttp://www.harmat.hu