Csendes Percek december 13.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Dec. 13., H, 03:40:59 CET

                       2004. december 13. hétfő

Róm 7,14-25.

Tudjuk ugyanis, hogy a törvény lelki, én pedig testi vagyok: ki vagyok
szolgáltatva a bűnnek. Hiszen amit teszek, azt nem is értem, mert nem azt
cselekszem, amit akarok, hanem azt teszem, amit gyűlölök. Ha pedig azt
cselekszem, amit nem akarok, akkor elismerem a törvényről, hogy jó. Akkor
pedig már nem is én teszem azt, hanem a bennem lakó bűn. Mert tudom, hogy
énbennem, vagyis a testemben nem lakik jó, minthogy arra, hogy akarjam a
jót, van lehetőségem, de arra, hogy megtegyem, nincs. Hiszen nem azt
teszem, amit akarok: a jót, hanem azt cselekszem, amit nem akarok: a
rosszat. Ha pedig azt teszem, amit nem akarok, akkor már nem én teszem,
hanem a bennem lakó bűn. Azt a törvényt találom tehát magamban, hogy -
miközben a jót akarom tenni - csak a rosszat tudom cselekedni. Mert
gyönyörködöm az Isten törvényében a belső ember szerint, de tagjaimban egy
másik törvényt látok, amely harcol az értelmem törvénye ellen, és foglyul
ejt a bűn tagjaimban lévő törvényével. Én nyomorult ember! Ki szabadít meg
ebből a halálra ítélt testből? Hála az Istennek, a mi Urunk Jézus
Krisztus! Én magam tehát értelmemmel az Isten törvényének szolgálok ugyan,
testemmel azonban a bűn törvényének.

                            TISZTA SZÍV

De ahol megnövekedett a bűn, ott még bőségesebben kiáradt a kegyelem. (Róm
5,20)

Megnőtt a gaz a sövény alatt a kertünkben, ezért elhatároztam, hogy
délelőtt kigyomlálom. Mielőtt hozzákezdtem, előbb elolvastam az aznapi
áhítatot a Csendes Percekből. Ez volt a címe: "Tépd le a vadhajtásokat".
Igen, ezt fogom tenni - gondoltam magamban.
Aztán testvéremmel nekiláttunk a munkának. Kis idő múlva testvérem ezt
mondta: "Azért olyan nehéz kihúzni a gazt, mert hosszú a gyökere, mélyen
lenyúlik a földbe".
Arra gondoltam, a gyom olyan, mint a bűn. Szívünkben mélyen gyökeret ver,
és nem elég mindig egy kicsit letépni, hanem legjobb gyökerestől
eltávolítani. A bűnre senkit nem kell tanítani, jön az magától, ahogy a
gyom is kinő. De Isten jó kertészként szeretné szívünkből gyökerestől
kitépni a bűnt. Az a csodálatos, hogy míg Isten ezt a munkát végzi
bennünk, bőven árasztja ránk kegyelmét, és nem fárad bele, ha aztán újra
elölről kell kezdenie.

Imádság: Mennyei Atyánk, hálát adunk, hogy elfogadod őszinte
bűnbánatunkat, és Krisztusért megbocsátod bűneinket. Tisztítsd meg
szíveinket! Ámen.

Hidd, hogy Isten kegyelme nem fogy el!
Lakatos Lilla (Dombóvár, Magyarország)

IMÁDKOZZUNK A KERTBEN DOLGOZÓKÉRT!