Csendes Percek december 9.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Dec. 9., Cs, 03:41:01 CET

                     2004. december 9. csütörtök

Mk 1,29-39.

Mindjárt ezután kimentek a zsinagógából, és Jézus elment Jakabbal és
Jánossal együtt Simon és András házába. Simon anyósa lázasan feküdt, és
mindjárt szóltak felőle Jézusnak, aki odamenve megfogta a kezét, és talpra
állította, úgyhogy az asszonyt elhagyta a láz, és szolgált nekik. Estefelé
pedig, amikor lement a nap, hozzávittek minden beteget és megszállottat;
az egész város összegyűlt az ajtó előtt. Sok, különféle betegségben
sínylődőt meggyógyított; sok ördögöt is kiűzött, és nem engedte beszélni
az ördögöket; azok ugyanis felismerték őt. Nagyon korán, a hajnali
szürkületkor felkelt, kiment, elment egy lakatlan helyre, és ott
imádkozott. Simon és a vele levők azonban utána siettek, és amikor
megtalálták, így szóltak hozzá: "Mindenki téged keres." Ő pedig ezt mondta
nekik: "Menjünk máshova, a szomszédos helységekbe, hogy ott is hirdessem
az igét, mert azért jöttem." És elment Galilea-szerte a zsinagógákba,
hirdette az igét, és kiűzte az ördögöket.

                         UTOLSÓ VAGY ELSŐ?

Vesd az Úrra terhedet, és ő gondot visel rád! Nem engedi sohasem, hogy
ingadozzon az igaz. (Zsolt 55,23)

Éjjel 3 óráig fenn voltam, mert a hatodikos fiamnak segítettem a házi
dolgozat megírásában. Csupán háromórai alvás után fáradt voltam és
kimerült. Megszólalt a telefon, és valaki arról értesített, hogy a
gyülekezetünk egy tagjának elhunyt a rákos beteg bátyja. Azután egy újabb
személy a depressziójáról panaszkodott, majd megint más arra kért,
támogassam őt imában. Mindeközben rohamosan közeledett a karácsony, és
rengeteg teendő várt rám.
A zaklatott ünnepek során tűnt fel, hogy a bokros teendőink közepette az
imádság és a bibliaolvasás az utolsó helyre szorul. Pedig éppen a stressz
és a feszültség idején van szükségünk arra, hogy Istennel legyünk. Jézus
egy nehéz, a betegek gyógyításával eltöltött nap után már hajnalban
fölkelt és félrevonult imádkozni. Istennel töltött közösségben, jó előre
feltöltekezett az új napra.
Luther Márton, a nagy német reformátor, amikor túl sok volt a tennivalója
ezt mondta: "Ma nem egy, hanem három óra imádkozásra van szükségem."
Tudta, hogy az imádság kapcsolatot jelent a szerető Istennel, aki utat
mutat, és erőt ad.

Imádság: Drága Urunk, amikor nagyon elfoglaltak vagyunk, és az életünk
csupa gond, emlékeztess bennünket, hogy tőled kapunk erőt és vezetést.
Taníts minket így értékelnünk a veled töltött időt. Ámen.

Ha sok a teendő, több imára van szükség.
Keith G. Knight (Tennessee, USA)

IMÁDKOZZUNK A KIMERÜLT SZÜLŐKÉRT!