Csendes Percek december 5.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Dec. 4., Szo, 05:19:00 CET

             2004. december 5. vasárnap

Amikor Dániel megtudta, hogy alá van írva ez az irat,
hazament. Emeleti szobájának ablakai nyitva voltak
Jeruzsálem felé, és ő napjában háromszor térden állva
imádkozott, és magasztalta Istenét, ahogyan azelőtt is
szokta. Azok az emberek pedig odasiettek, és ott találták
Dánielt, amint Istenéhez könyörgött és esedezett. Akkor a
király elé járultak, és ezt mondták a királyi rendeletre
hivatkozva: Ó király! Nem írtad-e alá azt a rendeletet, hogy
aki harminc napon belül bármiért könyörög, akár istenhez,
akár emberhez rajtad kívül, azt dobják az oroszlánok
vermébe? A király így válaszolt: De igen, így van, a médek
és a perzsák visszavonhatatlan törvénye szerint. Ekkor ők
azt mondták a királynak: A zsidó foglyok közül való Dániel
semmibe sem vesz téged, ó király, sem azt a rendeletet,
amelyet aláírtál, hanem napjában háromszor könyörög
Istenéhez. Amikor a király ezt meghallotta, nagyon
elszomorodott, és azon töprengett: hogyan segíthetne
Dánielen. Napnyugtáig azon igyekezett, hogy megmentse őt. De
azok az emberek újra a királyhoz siettek, és ezt mondták
neki: Tudnod kell, ó király, hogy a médek és a perzsák
törvénye szerint nem szabad megmásítani semmiféle rendeletet
vagy végzést, amelyet a király elrendelt. Ekkor a király
parancsára előhozták Dánielt, és az oroszlánok vermébe
dobták. De a király ezt mondta Dánielnek: A te Istened, akit
állhatatosan tisztelsz, szabadítson meg téged! Odavittek egy
követ, és a verem szájára tették; a király pedig
lepecsételte gyűrűjével, valamint főrangú embereinek a
gyűrűjével, hogy Dániel sorsán ne lehessen változtatni.
Azután a király a palotájába ment, és böjtölve töltötte az
éjszakát; nőt sem engedett be magához, és kerülte őt az
álom. Hajnalhasadáskor mindjárt fölkelt a király, és sietve
odament az oroszlánok verméhez. Amikor odaért a veremhez,
szomorú hangon kiáltott Dánielnek. Így szólt Dánielhez a
király: Dániel, aki az élő Isten szolgája vagy! A te
Istened, akit te állhatatosan tisztelsz, meg tudott-e
menteni az oroszlánoktól? Dániel így felelt a királynak:
Király, örökké élj! Az én Istenem elküldte angyalát, és az
bezárta az oroszlánok száját, úgyhogy nem bántottak engem.
Mert ő ártatlannak talált engem, és téged sem bántottalak
meg, ó király, semmivel. Akkor a király nagyon megörült, és
kihúzatta Dánielt a veremből. Ki is húzták Dánielt a
veremből, és semmi sérülés nem volt rajta található, mert
hitt Istenében. Ezután a király odavitette azokat az
embereket, akik bevádolták Dánielt, és bedobták őket
fiaikkal és feleségeikkel együtt az oroszlánok vermébe. Még
a verem fenekére sem értek, máris megragadták őket az
oroszlánok, és összezúzták minden csontjukat. Akkor Dárius
király ezt írta a birodalmában lakó különböző nyelvű
népeknek és nemzeteknek: Békességetek növekedjék!
Elrendelem, hogy birodalmam minden tartományában rettegve
féljék Dániel Istenét! Ő az élő Isten, aki megmarad
mindörökké. Az ő királysága megdönthetetlen, uralkodása
végtelen. Ő megment, megszabadít, jeleket és csodákat tesz
égen és földön. Ő mentette meg Dánielt is az oroszlánok
karmából. Ennek a Dánielnek aztán jó dolga volt Dárius
uralkodása alatt és a perzsa Círus uralkodása alatt.
Dán 6,11-28.

                 ELFELEJTETT IMÁDSÁG

Amikor Dániel megtudta, hogy alá van írva ez az irat,
hazament. Emeleti szobájának ablakai nyitva voltak
Jeruzsálem felé, és ő napjában háromszor térden állva
imádkozott, és magasztalta Istenét, ahogyan azelőtt is
szokta. (Dán 6,11)

Gyerekkoromban állami általános iskolába jártam, ahol nem
ismertem egyetlen hívő gyereket sem. Természetesen a menzán
étkezés előtt eszembe sem jutott imádkozni; mások előtt ez
kellemetlen lett volna.
Egyszer, amikor mégis rászántam magam és imádkoztam, nagyon
hősies dolognak éreztem, de sajnos, nem sokáig, mert
közbevágott egy hang: "Kati, alszol?"
Ekkor egy harc vívódott bennem, míg végül bevallottam, hogy
imádkoztam. Utána öt napig csak erről volt szó az osztályban.
Az általános iskola után "tiszta lappal" indultam.
Megtértem, és az első perctől fogva tudták rólam, hogy
imaházba járok. Egy barátnőmet is sikerült elhívnom, azóta ő
is hívő ember lett. Ifjúsági órán egyszer Dánielről volt
szó, és úgy éreztem, én érthetem meg leginkább a helyzetét.
Hiszen tudom, milyen erősnek kell lenni, ha olyankor akarok
imádkozni, amikor nem szabad, vagy nem kényelmes ezt tenni.

Imádság: Drága Uram, kérlek, segíts nekem abban, hogy ne
szégyelljelek. Ámen.

"Aki vallást tesz én rólam az emberek előtt,
arról majd én is vallást teszek mennyei Atyám előtt."
                       Váry Katalin (Magyarország)

IMÁDKOZZUNK A HÍVŐ ÁLTALÁNOS ISKOLÁSOKÉRT!