Csendes Percek december 4.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Dec. 4., Szo, 05:18:24 CET

             2004. december 4. szombat

Így szól a Seregek URa, Izráel Istene az egész fogoly
néphez, amelyet fogságba vittek Jeruzsálemből Babilóniába:
Építsetek házakat, és lakjatok bennük! Ültessetek kerteket,
és egyétek azok gyümölcsét! Házasodjatok, szülessenek
fiaitok és leányaitok! Házasítsátok meg fiaitokat, és
adjátok férjhez leányaitokat! Szüljenek azok fiúkat és
lányokat! Szaporodjatok, és ne fogyjatok! Fáradozzatok annak
a városnak békességén, ahová fogságba vitettelek benneteket,
és imádkozzatok érte az ÚRhoz, mert annak békességétől függ
a ti békességetek is! Ezt mondja a Seregek URa, Izráel
Istene: Ne engedjétek, hogy rászedjenek benneteket a
próféták és a jósok, akik köztetek vannak, és ne
hallgassatok az álmodók álmaira! Mert hazugságot prófétálnak
nektek az én nevemben; nem küldtem őket - így szól az ÚR.
Ezt mondja az ÚR: Majd ha eltelik a babiloni hetven
esztendő, akkor gondom lesz rátok, és valóra váltom azt a jó
szót, hogy visszahozlak benneteket erre a helyre. Mert csak
én tudom, mi a tervem veletek - így szól az ÚR -: békességet
és nem romlást tervezek, és reményteljes jövőt adok nektek.
Ha segítségül hívtok, és állhatatosan imádkoztok hozzám,
akkor meghallgatlak benneteket. Megtaláltok engem, ha
kerestek és teljes szívvel folyamodtok hozzám. Megtaláltok
engem - így szól az ÚR -, jóra fordítom sorsotokat,
összegyűjtlek benneteket minden nép közül és minden helyről,
ahová szétszórtalak - így szól az ÚR -, és visszahozlak erre
a helyre, ahonnan fogságba vitettelek benneteket.
Jer 29,4-14.

                 LEGFŐBB GONDVISELŐNK

Mert csak és tudom, mi a tervem veletek - így szól az Úr -:
békességet és nem romlást tervezek, és reményteljes jövőt
adok nektek. (Jer 29,11)

Emlékszem, amikor majdnem egy évig munkanélküli voltam,
nehéz volt kijönni anyagilag. Azonban ez idő alatt Isten
átmeneti állásokkal, és olyan gyülekezetből jövő
ajándékokkal áldott meg, amelyek könnyítették családunk
helyzetét. Ételt kaptunk szomszédainktól és alkalmanként
egy-egy csekket barátainktól, hogy kifizethessük számláinkat.
Sokat gondolkodtam férj, apa és gondoskodói szerepemről, de
Isten volt az, aki segített felismerni, ki a szükségeink
igazi forrása. Ahelyett, hogy büszke lettem volna arra, hogy
gondoskodom családomról, szemeim megnyíltak Isten dicsőséges
kegyelmére az életemben. Isten biztonságot adott a jövőre
nézve és megmutatta, hogy megkapjuk, amire szükségünk van
családunk és gyülekezetünk együttérzésén keresztül.
A Jer 29 arra emlékeztet, hogy még a kétségbeejtő és
reménytelen időkben is Istennek jó tervei vannak életünkkel.
Olykor nehéz várni a következő fizetésre, hogy ennivalót
vegyünk és kifizessük számláinkat, de tudom, hogy Isten
gondot visel ránk. Legyen bármilyen nehéz is a helyzetünk,
Isten azt akarja, hogy reményteli és bővölködő életünk legyen.

Imádság: Drága mennyei Atyánk, köszönjük, hogy gondot
viselsz rólunk. Ámen.

Isten jósága szükségeink kielégítésének egyetlen forrása.
                    Timothy E. Dorset (Missouri, USA)

IMÁDKOZZUNK A MUNKANÉLKÜLIEKÉRT!