Csendes Percek december 1.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Dec. 1., Sze, 10:25:50 CET

               2004. december 1. szerda

Ekkor előállt Péter a tizeneggyel, felemelte a hangját, és
így szólt hozzájuk: "... Miután tehát felemeltetett Jézus az
Isten jobbjára, és megkapta az Atyától a megígért
Szentlelket, kitöltötte ezt, amint látjátok is, halljátok
is. Mert nem Dávid ment fel a mennyekbe, hiszen ő maga
mondja: Így szólt az Úr az én uramhoz: Ülj az én jobbomra,
amíg ellenségeidet lábad zsámolyává teszem. Tudja meg tehát
Izráel egész háza teljes bizonyossággal, hogy Úrrá és
Krisztussá tette őt az Isten: azt a Jézust, akit ti
keresztre feszítettetek." Amikor ezt hallották, mintha
szíven találták volna őket, ezt kérdezték Pétertől és a
többi apostoltól: "Mit tegyünk, atyámfiai, férfiak?" Péter
így válaszolt: "Térjetek meg, és keresztelkedjetek meg
valamennyien Jézus Krisztus nevében, bűneitek bocsánatára,
és megkapjátok a Szentlélek ajándékát. Mert tiétek ez az
ígéret és gyermekeiteké, sőt mindazoké is, akik távol
vannak, akiket csak elhív magának az Úr, a mi Istenünk."
ApCsel 2,33-39.

                   IRÁNYVÁLTÁS

Betelt az idő, és elközelített már az Isten országa,
térjetek meg, és higgyetek az evangéliumban. (Mk 1,15)

Amint sétáltam lefelé a dombon, egy kisteherautó állt meg
mellettem. "Elnézést, meg tudná mondani, hogy juthatok el
Spring Vale-be?" - kérdezte. "Persze" - válaszoltam.
"Először is, rossz irányba tart. Menjen vissza arra, amerről
jött, és Spring Vale ott lesz jobbra."
A sofőr megköszönte, megfordult és elhajtott. Egyáltalán nem
mérgelődött, hogy azt mondtam neki, rossz irányba tart. Ha
azt mondtam volna, térjen meg, lehet, hogy megbántottam
volna. Bár a megtérés pontosan ezt jelenti. Ez nem a
megbánás vagy szomorúság egy halovány érzése, hanem egy
elhatározás, hogy mostantól új irányt fogunk követni.
A sofőr nem bánkódott az irányváltás miatt. Ha nem vett
volna rólam tudomást és egyenesen továbbhajtott volna,
elpazarolta volna az idejét és sosem ért volna célba.
Hasonlóképpen, Isten megtérésre hívása sem akar bennünket
elbátortalanítani. Sokkal inkább azért hív bennünket, hogy
válasszuk a helyes utat, és megtalálhassuk, amit Teremtőnk
elkészített számunkra.

Imádság: Drága Urunk, köszönjük, hogy te a legjobbat akarod
számunkra. Segíts, hogy követni tudjuk a te vezetésedet a
saját megérzéseink helyett. Ámen.

A megtérés azt jelenti, Isten útját választjuk.
                    Paul Scott (Hampshire, Anglia)

IMÁDKOZZUNK VALAKIÉRT, AKINEK IRÁNYVÁLTÁSRA VAN SZÜKSÉGE!