Csendes Percek augusztus 28.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Aug. 28., Szo, 04:00:07 CEST

               2004. augusztus 28. szombat

Jézus mondja: Ezért mondom nektek: higgyétek, hogy mindazt,
amiért imádkoztok, és amit kértek, megkapjátok, és meg is
adatik nektek. És amikor megálltok imádkozni, bocsássátok
meg, ha valaki ellen valami panaszotok van, hogy mennyei
Atyátok is megbocsássa nektek vétkeiteket.
Mk 11,24-25.

                      KESERVES TEHER

Amilyen mértékkel mértek, olyannal mérnek nektek, sőt
ráadást is adnak. (Mk 4,24)

Hosszú időbe telt, amíg megértettem, hogy Isten parancsai és
Jézus tanításai a javunkra vannak. Éveken keresztül csak
terhes szabályoknak és kötelezettségeknek tartottam őket. De
fokozatosan megértettem, hogy mindegyik a szeretet
felszabadító ajándéka, melyeket azért kaptunk, hogy
életünket meggazdagítsa, és alkalmassá tegyen bennünket,
hogy egymással megértésben éljünk.
Jézus arról beszél evangéliumában, hogy bocsássunk meg
azoknak, akik bántanak bennünket. Ez egy nehéz lecke. Ha
valaki szavakkal vagy tettekkel megbánt bennünket, dühösek
vagyunk. Jogosnak és természetesnek érezzük a haragot.
De gyakran szem elől tévesztjük, hogy a megbocsátás nem a
bántó félnek, hanem önmagunknak adott ajándék. A haragtartás
és szomorúság, melyek a meg nem bocsátással gyakran együtt
járnak, olyan, mint a méreg a szervezetünk számára. A meg
nem bocsátás képes fizikailag, lelkileg, érzelmileg is
tönkretenni bennünket. Jézus gyakorlatilag azt mondja: "Tégy
meg magadnak egy szívességet. Bocsáss meg azoknak, akik
bántanak, hogy egészséges és ép lehess."

Imádság: Kegyelmes Istenünk, te mindig kész vagy
megbocsátani nekünk. Adj gyengéd, megbocsátó szívet, hogy a
tőled kapott irgalommal forduljunk mások felé. Ámen.

A régi harag keserves teher, amit cipelünk.
                Richard N. Ryley (Pennsylvania, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK A HARAG TERHÉT CIPELIK!