Csendes Percek augusztus 26.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Aug. 26., Cs, 11:29:38 CEST

                  2004. augusztus 26. csütörtök

A karmesternek: Kórah fiainak tanítókölteménye.
Ahogyan a szarvas kívánkozik a folyóvízhez, úgy kívánkozik a
lelkem hozzád, Istenem!
Isten után szomjazik lelkem, az élő Isten után: Mikor
mehetek el, hogy megjelenjek Isten előtt?
Könnyem lett a kenyerem éjjel és nappal, mert egész nap ezt
mondogatják nekem: Hol van a te Istened?
Kiöntöm lelkemet, és arra emlékezem, hogy milyen tömeggel
vonultam, és hogyan vezettem Isten házához hangos
ujjongással és hálaénekkel az ünneplő sokaságot.
Miért csüggedsz el, lelkem, miért háborogsz bennem? Bízzál
Istenben, mert még hálát adok neki az ő szabadításáért!
Istenem, elcsügged a lelkem, azért terád gondolok a Jordán
földjéről és a Hermónról, a Micár hegyéről.
Örvény örvénynek kiált zuhatagjaid hangjában, minden habod
és hullámod átcsapott fölöttem.
Nappal szeretetét rendeli mellém, éjjel éneket ad számba az
ÚR; imádságot életem Istenéhez.
Ezt mondom Istenemnek, kőszálamnak: Miért feledkeztél el
rólam? Miért kell gyászban járnom, miért gyötör az ellenség?
Mintha csontjaimat tördelnék, amikor gyaláznak ellenfeleim,
mert egész nap ezt mondogatják nekem: Hol van a te Istened?
Miért csüggedsz el, lelkem, miért háborogsz bennem? Bízzál
Istenben, mert még hálát adok neki, szabadító Istenemnek!
Zsolt 42.

                     VISSZATÉRŐ ÖRÖM

Szüntelen imádkozzatok! (1Thessz 5,17)

Az ige arra biztat, hogy mindenkor hálát adjunk. Pál apostol
arra buzdít, hogy ismerjük fel életünkben Isten állandó
munkáját, és azt a sok lehetőséget, amikor Isten szeretete
és irgalma szerint élhetünk. Pál galáciaiakhoz írott levele
ezeket a bátorító szavakat tartalmazza: "A jó cselekvésben
pedig ne fáradjunk el, mert a maga idejében aratunk majd, ha
meg nem lankadunk." (Gal 6,9) Amikor először olvastam ezt a
részt, azon csodálkoztam, hogy hogyan is fáradhat el bárki a
jó cselekvésben? Azután egy szántóvető nézőpontjából
gondolkoztam el a szövegen. Egy gazda türelme is elfogyhat,
ha hosszú ideig hiába várja befektetésének gyümölcsét. Ha
ezek a törvényszerűségek befolyásolhatják a termelőket,
mennyivel inkább bennünket.
Ha elfáradok a lelki életben, visszatérek az alapokhoz: az
imához és a bibliatanulmányozáshoz. Felidézem a korábbi
áldásokat, és azoknak a személyeknek a nagyrabecsülését,
akiknek életét megérintettem. És emlékeztetem magam, hogy a
zsoltároshoz hasonlóan újra fogom érezni Isten jelenlétét és
örömét.

Imádság: Drága Istenünk, segíts a száraz időkben arra
gondolnunk, hogy örömünket te újra visszahozod. Jézus
nevében kérünk. Ámen.

Isten hűségesen mellettünk áll, és mindenkor szeret.
                  Mark N. Buenafe (Kalifornia, USA)

IMÁDKOZZUNK A GAZDÁKÉRT!