Csendes Percek augusztus 21.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Aug. 21., Szo, 04:00:01 CEST

              2004. augusztus 21. szombat

Elindult Jákób Beérsebából, és Hárán felé tartott. Egy olyan
helyre ért, ahol eltölthette az éjszakát, mikor a nap
lement. Fogott egyet az ott levő kövek közül, azt a feje alá
tette, és lefeküdt azon a helyen. És álmot látott: Egy létra
volt a földre állítva, amelynek teteje az égig ért, és Isten
angyalai jártak azon fel és le. Odafönt pedig az ÚR állt, és
ezt mondta: Én vagyok az ÚR, atyádnak, Ábrahámnak Istene, és
Izsáknak Istene! Ezt a földet, amelyen fekszel, neked adom
és a te utódaidnak. Annyi utódod lesz, mint a föld pora,
terjeszkedni fogsz nyugatra és keletre, északra és délre, és
áldást nyer általad, meg utódod által a föld minden
nemzetsége. Mert én veled vagyok, megőrizlek téged, akárhova
mégy, és visszahozlak erre a földre. Bizony, nem hagylak el,
amíg nem teljesítem, amit megígértem neked. Amikor Jákób
fölébredt álmából, ezt mondta: Bizonyára az ÚR van ezen a
helyen, és én nem tudtam! Félelem fogta el, és így szólt:
Milyen félelmes ez a hely! Nem más ez, mint Isten háza és a
menny kapuja.
1Móz 28,10-17.

                          KÉZFOGÁS

És látta Isten, hogy minden, amit alkotott, igen jó.
(1Móz 1,31a)

Nemrég egy nagyszabású rendezvényen vettem részt Budapesten.
Rengeteg ember volt ott, csak álltam, és néztem, ahogy
jönnek-mennek, viselkednek, nevetnek, beszélgetnek. Egyszer
csak megszólított egy néger férfi, és beszélgetni kezdtünk
angolul. Kiderült, hogy Nigériából jött, és egy
bibliaiskolában tanul Magyarországon. Ahogy beszélgettünk,
odajött még másik két testvére is, egyikük karján egy
egyéves forma néger kisfiúval. Mindenkivel kezet fogtam,
bemutatkoztunk. Azután a kisfiúnak is megráztam a kis kezét
üdvözlésképpen. Nevetni kezdett, barna szemecskéi csak úgy
ragyogtak. Még most is előttem van...
Hazafelé azon tűnődtem, milyen sokban különbözünk egymástól,
és mégis a lényegünk ugyanaz. Ugyanannak az Istennek a keze
alkotott, és ugyanazt a lelket lehelte belénk. És amikor
megszülettünk, mindannyiunkra azt mondta Isten: "látta, hogy
minden, amit alkotott, igen jó."

Imádság: Köszönjük, Urunk, hogy ilyen sokszínűre,
fantáziadúsra alkottad ezt a világot. Segíts, hogy tudjunk
meglátni és csodálni egymásban téged. Ámen.

Isten teremtésének csodája minden emberben jelen van.
                    Czabán Angelika (Budapest, Magyarország)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT AZ EMBEREKÉRT, AKIKET ÜLDÖZNEK,
LENÉZNEK A SZÁRMAZÁSUKÉRT!