Csendes Percek augusztus 20.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Aug. 20., P, 04:00:01 CEST

             2004. augusztus 20. péntek

Jézus a Lélek erejével visszatért Galileába, és elterjedt a
híre az egész környéken. Tanított a zsinagógákban, és
dicsőítette mindenki. Amikor Názáretbe ment, ahol
felnevelkedett, szokása szerint bement szombat napján a
zsinagógába, és felállt felolvasni. Odanyújtották neki
Ézsaiás próféta könyvét, ő pedig kinyitotta a könyvet, és
megkereste azt a helyet, ahol ez van megírva: "Az ÚR Lelke
van énrajtam, mivel felkent engem, hogy evangéliumot
hirdessek a szegényeknek; azért küldött el, hogy a
szabadulást hirdessem a foglyoknak, és a vakoknak szemük
megnyílását; hogy szabadon bocsássam a megkínzottakat, és
hirdessem az Úr kedves esztendejét." Ekkor összegöngyölítve
a könyvtekercset, átadta a szolgának, és leült. A
zsinagógában mindenkinek a szeme rajta fügött; ő pedig
szólni kezdett hozzájuk: "Ma teljesedett be ez az írás
fületek hallatára."
Lk 4,14-21.

                 A VÍGASZTALÁS ALKALMAI

Jöjjetek énhozzám mindnyájan, akik megfáradtatok, és meg
vagytok terhelve, és én megnyugvást adok nektek. (Mt 11,28)

A rajztanárnőm pár napja felhívott. "Szükségem van valakire,
akivel beszélhetek." - mondta. Rossz híreket kapott a
művészeti szakkör egyik tagjáról, és szerette volna a terhet
megosztani valakivel. Én azonban meglepődtem, hogy engem
választott. Azt hittem, másokat jobban ismer, mint engem.
Arra a sok emberre gondoltam, akiknek nincs kivel
megosztaniuk sem az örömüket, sem a bánatukat. Nem
hallgathatunk meg mindenkit, de Isten sugallatára
meghallgathatjuk és meg is kell hallgatnunk a körülöttünk
élőket. Különfélék lehetnek, mint a rajztanárnőm, vagy az a
rosszindulatú idős hölgy az utcában, vagy az a magabiztos
ember a munkahelyen, akinek úgy tűnik, mindene megvan. Csak
a külsőt, a világ felé mutatott arcukat látjuk. Krisztus
képviselőiként arra hívattunk, hogy az ő vigasztalását és
békességét vigyük el nekik.

Imádság: Urunk, segíts meghallgatni azokat, akiknek nincs
senkijük, és szeretetedet közvetíteni feléjük. Ámen.

Annak is szüksége van Isten szeretetére, akinek mindene megvan.
                  Toni Scott (Hampshire, Anglia)

IMÁDKOZZUNK A MAGÁNYOSOKÉRT!