Csendes Percek augusztus 18.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Aug. 18., Sze, 04:00:02 CEST

             2004. augusztus 18. szerda

Az ÚR ezt mondta Abrámnak: Menj el földedről, rokonságod
közül és atyád házából arra a földre, amelyet mutatok neked!
Nagy néppé teszlek, és megáldalak, naggyá teszem nevedet, és
áldás leszel. Megáldom a téged áldókat, s megátkozom a téged
gyalázókat. Általad nyer áldást a föld minden nemzetsége.
Abrám elment, ahogyan azt az ÚR mondta neki, és Lót is vele
ment. Abrám hetvenöt éves volt, amikor kijött Háránból.
Fogta Abrám Szárajt, a feleségét, és Lótot, a testvére fiát,
meg minden szerzeményüket, amit csak szereztek, mindenkit,
akikre Háránban tettek szert, és elindultak, hogy Kánaán
földjére menjenek. El is érkeztek Kánaán földjére. Majd
átvonult Abrám az országon egészen a sikemi szenthelyig,
Móré tölgyeséig. Akkor még kánaániak voltak ezen a földön.
Az ÚR megjelent Abrámnak, és ezt mondta: A te utódaidnak
fogom adni ezt a földet! Ő pedig oltárt épített ott az
ÚRnak, aki megjelent neki. Onnan továbbvonult a Bételtől
keletre eső hegyvidékre, és felütötte sátrát. Bétel esett
nyugatra, Aj pedig keletre. Oltárt épített ott is az ÚRnak,
és segítségül hívta az ÚR nevét. Azután útnak indult Abrám,
és továbbvonult a Délvidék felé.
1Móz 12,1-9.

                 EGYSZERRE EGY KIS DARAB

Azután útnak indult Ábrám, és tovább vonult a Délvidék felé.
(1Móz 12,9)

A házam falán lógó képek közül az egyiken egy kislány egy
darab vásznat hímez, s mellette egy fekete kiscica ül
csendben, türelmesen. A béke és a megelégedettség képe. A
felirat pedig ezt hirdeti: "Az élet mintázatából egyszerre
mindig csak egy kis darab van kivarrva."
Mennyire szeretem ezt a feliratot, és mégis milyen gyakran
elfelejtem, miről is szól! Három fiú elfoglalt édesanyjaként
gyakran rajtakapom magam azon, hogy mindent azonnal
szeretnék megcsinálni. Türelmetlenül kutatom, mit akar Isten
az életemmel. A hozzám hasonló embereknek Ábrahám a hit és a
türelem példája. Ábrám, aki később Ábrahám lett, 75 éves
volt, amikor Isten elhívta, hogy hagyja el Háránt; és ő
hittel és kitartással indult útnak a Délvidék felé.
A Biblia nem beszél arról, hogy egy nap alatt ment volna el.
Az írás azt mondja, hogy továbbvonult, pihenőhelyről
pihenőhelyre haladva. Szeretném Ábrahám példáját követni az
életemben, és megjegyezni a képen olvasható szavakat. Az
életem mintája fokozatosan bontakozik majd ki, ahogy napról
napra haladok előre, engedelmesen válaszolva Isten hívására.

Imádság: Ó, Istenünk, segíts felismerni akaratodat
életünkben, és nyitott maradni vezetésedre minden percben. Ámen.

Istent követve bontakozik ki életem mintája.
                Lenela Glass-Godwin (Alabama, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ELFOGLALT SZÜLŐKÉRT!