Csendes Percek augusztus 14.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Aug. 14., Szo, 12:42:00 CEST

                  2004. augusztus 14. szombat

Egy samáriai asszony jött vizet meríteni. Jézus így szólt
hozzá: "Adj innom!" Tanítványai ugyanis elmentek a városba,
hogy ennivalót vegyenek. A samáriai asszony ezt mondta:
"Hogyan? Te zsidó létedre tőlem kérsz inni, mikor én
samáriai vagyok?" Mert a zsidók nem érintkeztek a
samáriaiakkal. Jézus így válaszolt: "Ha ismernéd az Isten
ajándékát, és hogy ki az, aki így szól hozzád: Adj innom! te
kértél volna tőle, és ő adott volna neked élő vizet." Az
asszony így szólt hozzá: "Uram, merítő edényed sincs, a kút
is mély: honnan vennéd az élő vizet? Talán nagyobb vagy te
atyánknál, Jákóbnál, aki ezt a kutat adta nekünk, és aki
maga is ebből ivott, sőt fiai és jószágai is?" Jézus így
válaszolt neki: "Aki ebből a vízből iszik, ismét
megszomjazik, de aki abból a vízből iszik, amelyet én adok
neki, soha többé meg nem szomjazik, mert örök életre buzgó
víz forrásává lesz benne." Az asszony erre ezt mondta:
"Uram, add nekem azt a vizet, hogy ne szomjazzam meg, és ne
kelljen idejárnom meríteni." Jézus így szólt hozzá: "Menj
el, hívd a férjedet, és jöjj vissza!" Az asszony így
válaszolt: "Nincs férjem." Jézus erre ezt mondta: "Jól
mondtad, hogy férjed nincs, mert öt férjed volt, és akivel
most élsz, nem férjed: ebben igazat mondtál." Az asszony
ekkor így felelt: "Uram, látom, hogy próféta vagy. A mi
atyáink ezen a hegyen imádták az Istent, ti pedig azt
mondjátok, hogy Jeruzsálemben van az a hely, ahol Istent
imádni kell." Jézus így válaszolt: "Higgy nekem asszony,
hogy eljön az óra, amikor nem is ezen a hegyen, nem is
Jeruzsálemben imádjátok az Atyát. Ti azt imádjátok, akit nem
ismertek, mi azt imádjuk, akit ismerünk, mert az üdvösség a
zsidók közül támad. De eljön az óra, és az most van, amikor
az igazi imádói lélekben és igazságban imádják az Atyát,
mert az Atya is ilyen imádókat keres magának. Az Isten
Lélek, és akik imádják őt, azoknak lélekben és igazságban
kell imádniuk." Az asszony így felelt: "Tudom, hogy eljön a
Messiás, akit Krisztusnak neveznek, és amikor eljön,
kijelent nekünk mindent." Jézus ezt mondta neki: "Én vagyok
az, aki veled beszélek."
Jn 4,7-26.

                        ISTEN BÉKESSÉGE

Semmiért se aggódjatok, hanem imádságban és könyörgésben
mindenkor hálaadással tárjátok fel kéréseiteket Isten előtt.
(Fil 4,6)

Még egészen fiatal házasok voltunk, amikor a férjem
öngyilkos lett. Akkoriban serdültek gyermekeink. Teljesen
összetörtem. Nemcsak a gyermekeinket kellett egyedül
felnevelnem, hanem egy számomra alig ismert üzleti
vállalkozást is ki kellett húznom a gödörből. Úgy éreztem,
feleségként teljes csődöt mondtam, és magamat okoltam férjem
haláláért. Nem tudtam enni, aludni, és fogalmam sem volt,
hogyan fogok tovább élni. De továbbra is segítségért és
vezetésért imádkoztam az Úrhoz. De hol van Isten? Úgy tűnt,
az Úr teljesen elfeledkezett rólam. Később rájöttem, hogy ez
nem így volt. Csak azért éreztem magam magányosnak, mert nem
adtam át Istennek a gondjaimat, így azok az egész életemet
beárnyékolták.
Idővel megtanultam, hogy nem szabad magamat hibáztatnom
férjem öngyilkosságáért. Újból képes voltam gondoskodni a
két gyermekemről, és irányítani az életemet.
Ahogy visszatekintek erre a szomorú időszakra, tudom, Isten
soha nem hagy cserben. Az ő kegyelme által tapasztaltam meg
a békességet.

Imádság: Köszönjük, Istenünk, a békesség csodálatos
ajándékát, amit te kínálsz nekünk. Emlékeztess mindig
bennünket, hogy hozzád kell csak fordulnunk az ügyeinkkel,
gondjainkkal. Ámen.

Az élet legsötétebb pillanataiban is mellettünk áll Isten.
                Charlotte S. Carter (Florida, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ÖNGYILKOSOK CSALÁDTAGJAIÉRT!