Csendes Percek augusztus 11.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Aug. 11., Sze, 04:00:01 CEST

                2004. augusztus 11. szerda

Jézus mondja: "Egy kis idő még, és nem láttok engem, de ismét egy kis
idő, és megláttok engem." A tanítványai közül egyesek ezt
kérdezték egymástól: "Mi az, amit mond nekünk: Egy kis idő,
és nem láttok engem, és ismét egy kis idő, és megláttok
engem, és ez: Mert én elmegyek az Atyához?" Így szóltak
tehát: "Mi az a kis idő, amiről szól? Nem tudjuk, mit
beszél." Jézus észrevette, hogy meg akarják kérdezni, és ezt
mondta nekik: "Arról kérdezősködtök egymás között, hogy ezt
mondtam: Egy kis idő még, és nem láttok engem, de ismét egy
kis idő, és megláttok engem? Bizony, bizony, mondom néktek,
hogy ti sírni és jajgatni fogtok, a világ pedig örül; ti
szomorkodtok, de szomorúságotok örömre fordul. Amikor az
asszony szül, fájdalma van, mert eljött az ő órája, de
amikor megszülte gyermekét, nem emlékszik többé a
gyötrelemre az öröm miatt, hogy ember született a világra.
Így most titeket is szomorúság fog el, de ismét meglátlak
majd titeket, és örülni fog a szívetek, és örömötöket senki
sem veheti el tőletek: és azon a napon nem kérdeztek éntőlem
semmit." "Bizony, bizony, mondom néktek, hogy amit csak
kértek az Atyától az én nevemben, megadja nektek. Eddig nem
kértetek semmit az én nevemben: kérjetek és megkapjátok,
hogy örömötök teljes legyen.
Jn 16,16-24.

                     ÉDES ÉS KESERŰ

Az Isten országa nem úgy jön el, hogy az ember jelekből
következtethetne rá. Azt sem mondhatják: Íme, itt, vagy íme,
ott van! - Mert az Isten országa köztetek van! (Lk 17,20-21)

Egyszer beszéltem egy férfivel, aki elmondta, mennyire
szereti a vadalma lekvárt. "Az a legjobb a vadalma lekvárban
- mondta -, hogy az egyik falat édes, a másik keserű. Mivel
nem tudom, hogy a következő falat édes lesz-e, vagy keserű,
az ízlelő bimbók mindig aktívak maradnak."
Az élet is időnként édes, néha pedig keserű. Vannak
időszakok, amikor úgy tűnik, minden rendben: családtagjaink
boldogok és egészségesek, a barátok támogatnak, a munkánk
jutalmát megkapjuk, biztonságban érezzük magunkat. Akkor
azonban történik valami, ami rádöbbent, hogy az élet nem
mindig olyan édes: megbetegszik valaki a családból, egy
barát becsap, a fizetéscsökkentés kibillent az anyagi
biztonságból, a háborús hírek megrémítenek bennünket.
Mégis, valahogy a bizonytalanság mutatja meg az élet igazi
értékeit. Nem vehetjük természetesnek az élet jó ízét. Az
Isten országát nemcsak egy jövőbeli, tökéletesen stabil
társadalomban lehet felismernünk, hanem már itt és most, az
élet bizonytalanságában. Gyűjtsük össze erőnket és hitünket,
és adjuk át egész valónkat az Úrnak, és akkor jöhet bármi az
életben.

Imádság: Drága Istenünk, segíts elfogadnunk ezt a mai napot
és teljesen megélni. Ámen.

Az élet Isten ajándéka. Fogadjuk el teljesen!
                 Jonathan Scott (Connecticut USA)

IMÁDKOZZUNK VALAKIÉRT, AKI NEHÉZ IDŐSZAK ELÉ NÉZ!