Csendes Percek aprilis 11.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Ápr. 11., V, 04:00:01 CEST

             2004. április 11. vasárnap

A hét első napján, korán reggel, amikor még sötét volt, a
magdalai Mária odament a sírhoz, és látta, hogy a kő el van
véve a sírbolt elől. Elfutott tehát, elment Simon Péterhez
és a másik tanítványhoz, akit Jézus szeretett, és így szólt
hozzájuk: "Elvitték az Urat a sírból, és nem tudjuk, hova
tették!" Elindult tehát Péter és a másik tanítvány, és
elmentek a sírhoz. Együtt futott a kettő, de a másik
tanítvány előrefutott, gyorsabban, mint Péter, és elsőnek
ért a sírhoz. Előrehajolt, és látta, hogy ott fekszenek a
lepedők, de mégsem ment be. Nyomában megérkezett Simon Péter
is, bement a sírba, és látta, hogy a leplek ott fekszenek,
és hogy az a kendő, amely a fején volt, nem a lepleknél
fekszik, hanem külön összegöngyölítve, egy másik helyen.
Akkor bement a másik tanítvány is, aki elsőnek ért a sírhoz,
és látott, és hitt. Még nem értették ugyanis az Írást, hogy
fel kell támadnia a halottak közül. A tanítványok ezután
hazamentek. Mária pedig a sírbolton kívül állt és sírt.
Amint ott sírt, behajolt a sírboltba, és látta, hogy két
angyal ül ott fehérben, ahol előbb Jézus teste feküdt; az
egyik fejtől, a másik meg lábtól. Azok így szóltak hozzá:
"Asszony, miért sírsz?" Ő ezt felelte nekik: "Mert elvitték
az én Uramat, és nem tudom, hova tették." Amikor ezt mondta,
hátrafordult, és látta, hogy Jézus ott áll, de nem ismerte
fel, hogy Jézus az. Jézus így szólt hozzá: "Asszony, miért
sírsz? Kit keresel?" Ő azt gondolta, hogy a kertész az,
ezért így szólt hozzá: "Uram, ha te vitted el őt, mondd meg
nekem, hova tetted, és én elhozom." Jézus nevén szólította:
"Mária!" Az megfordult, és így szólt hozzá héberül:
"Rabbuni!" - ami azt jelenti: Mester. Jézus ezt mondta neki:
"Ne érints engem, mert még nem mentem fel az Atyához, hanem
menj az én testvéreimhez, és mondd meg nekik: Felmegyek az
én Atyámhoz, és a ti Atyátokhoz, az én Istenemhez, és a ti
Istenetekhez." Elment a magdalai Mária, és hírül adta a
tanítványoknak: "Láttam az Urat!", és hogy ezeket mondta neki.
Jn 20,1-18.

                   NÉVEN SZÓLÍT

Jézus nevén szólította: "Mária!" Az megfordult, és így szólt
hozzá héberül: "Rabbuni!" - ami azt jelenti: Mester.
(Jn 20,16)

A nevem személyemtől elválaszthatatlan. Azoktól, akik jól
ismernek, elvárom, hogy jól ejtsék ki, vagy helyesen
betűzzék. Családomnak és barátaimnak ez nem probléma. A
helyes vagy helytelen kiejtésből rögtön észreveszem, hogy
egy barátom, vagy egy idegen hívott fel.
Ugyanez történt Mária Magdalénával is. Jézus sírjához
sietett, és üresen találta azt. Amint ott sírdogált, egy
férfi elegyedett szóba vele. Nem ismerte fel, míg nevén nem
szólította. Előtte beszélt a férfihoz, nézett rá, s mégsem
ismerte meg, hogy Krisztus az. Sem a zsidó írások ismerete,
sem Jézusnak a haláláról és feltámadásáról szóló jövendölése
nem segített Máriának Jézus felismerésében. De amikor abban
a hajnali órában a nevét hallotta az ismerős hangon
csengeni, rögtön világosság gyúlt benne.
Mi is így vagyunk ezzel. Tanulmányozzuk a Bibliát,
elmélkedünk felette, hogy Isten kijelentését megkapjuk. A
Szentírás ismerete és a teológiai gondolatok által csak
eddig juthatunk el. De amikor megtapasztaljuk, hogy Isten
név szerint ismer minket, megértjük, hogy a feltámadott
Megváltó van jelen.

Imádság: Úr Jézus, ma nevemen szólítasz, és én dicsérettel
és imádattal válaszolok. Áldott legyen szent neved. Ámen.

Mikor hallottam, hogy nevemen szólított az Úr?
                 K. Cherie Jones (Kalifornia, USA)

IMÁDKOZZUNK A KRISZTUSSAL VALÓ BENSŐSÉGES KAPCSOLATÉRT!