Csendes Percek aprilis 9.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Ápr. 9., P, 04:00:01 CEST

              2004. április 9. péntek

Hosszú idő telt el azután, hogy az ÚR nyugalmat adott
Izráelnek minden ellenségétől körös-körül. Józsué is
megvénült, megöregedett. Ekkor összehívta Józsué egész
Izráelt, annak véneit, családfőit, bíráit és elöljáróit, és
ezt mondta nekik: Én megvénültem, megöregedtem. Láttátok
mindazt, amit Istenetek, az ÚR tett értetek ezekkel a
népekkel, hiszen Istenetek, az ÚR harcolt értetek. Látjátok,
kisorsoltam törzseitek között az itt maradt népek birtokát,
meg azokét a népekét is, amelyeket kiirtottam a Jordántól a
nagy tengerig napnyugaton. Istenetek, az ÚR maga szorítja és
űzi ki őket előletek, hogy birtokba vegyétek földjüket,
ahogyan megígérte nektek Istenetek, az ÚR. Legyetek azért
igen erősek, hogy megőrizzétek és megtartsátok mindazt, ami
meg van írva Mózes törvényének könyvében! Ne térjetek el
attól se jobbra, se balra! Ne keveredjetek össze ezekkel a
népekkel, amelyek itt maradtak köztetek. Isteneiknek a nevét
ne említsétek, ne esküdjetek rájuk, ne tiszteljétek őket, és
ne boruljatok le előttük! Ragaszkodjatok viszont
Istenetekhez, az ÚRhoz, ahogyan a mai napig tettétek! Nagy
és erős népeket űzött ki előletek az ÚR. Előttetek azonban
senki sem állhatott meg mindmáig. Egy közületek elűz ezret,
mert Istenetek, az ÚR harcol értetek, ahogyan megígérte
nektek. Azért nagyon vigyázzatok magatokra, és szeressétek
Isteneteket, az URat!
Józs 23,1-11.

                    ODASZÁNÁS

Józsué mondta: "Ragaszkodjatok viszont Istenetekhez, az
Úrhoz, ahogyan a mai napig tettétek!" (Józs 23,8)

Mielőtt a kutyacsapat elindult, Tim a szánkó egyik
fogantyújához csatolt egy hosszú kötelet. Másik végét
karjára hurkolta, a szó szoros értelmében odakötötte magát a
szánkóhoz. "Nem veszélyes ez?" kérdeztem. Tim vállat vont és
így felelt: "Ha egyszer a szánkóhoz kötöttem magam, akkor
eltökélt vagyok."
Józsué könyvében Isten arra ösztönözte az izraelitákat, hogy
szánják oda magukat teljesen neki. Józsué figyelmeztette
őket, hogy ne kössenek szövetséget más istenekkel.
Emlékeztette őket, hogy Isten hogyan harcolt értük, és
intette őket a törvény követésére, amit Mózes által kaptak.
Az izraeliták végül megszegték Isten iránti
elkötelezettségüket. Ahogy mi is ezt tesszük. Dolgokat vagy
embereket teszünk arra a helyre, ami csak Istent illeti meg.
Elfelejtjük, hogy Isten mit tett értünk, figyelmen kívül
hagyjuk a Biblia útmutatását. De Isten soha nem mondott le
Izráelről, és soha nem mond le rólunk. Habár a mi
odaszánásunk ingatag, Isten elkötelezettsége biztos
irántunk. A legvilágosabb bizonyítéka ennek Jézus Krisztus,
aki odaszánta magát a mi üdvösségünkért, elszenvedve a
kezébe és lábába vert szögeket egy kegyetlen fakereszten.
Jézus hozzánk "kötözte magát", életét adva értünk.

Imádság: Szerető Istenünk, segíts, hogy mi is hozzád kössük
életünket. Ámen.

Jézus a kereszten mutatta meg szeretetét irántunk.
              Marica Lee Laycock (Alberta, Kanada)

IMÁDSÁGBAN SZÁNJUK ODA MAGUNKAT KRISZTUSNAK!