Csendes Percek aprilis 1.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2004. Ápr. 1., Cs, 04:00:02 CEST

              2004. április 1. csütörtök

Mert ahogyan a test egy, bár sok tagja van, de a test
valamennyi tagja, noha sokan vannak, mégis egy test,
ugyanúgy a Krisztus is. Hiszen egy Lélek által mi is
mindnyájan egy testté kereszteltettünk, akár zsidók, akár
görögök, akár rabszolgák, akár szabadok, és mindnyájan egy
Lélekkel itattattunk meg. Mert a test sem egy tagból áll,
hanem sokból. Ha ezt mondaná a láb: "Mivel nem vagyok kéz,
nem vagyok a test része", vajon azért nem a test része-e? És
ha ezt mondaná a fül: "Mivel nem vagyok szem, nem vagyok a
test része", vajon azért nem a test része-e? Ha a test csupa
szem, hol lenne a hallás? Ha az egész test hallás, hol lenne
a szaglás? Márpedig az Isten rendezte el a tagokat a
testben, egyenként mindegyiket, ahogyan akarta. Ha pedig
valamennyi egy tag volna, hol volna a test? Így bár sok a
tag, mégis egy a test. Nem mondhatja a szem a kéznek: "Nincs
rád szükségem", vagy a fej a lábaknak: "Nincs rátok
szükségem!" Ellenkezőleg: a test gyengébbnek látszó részei
nagyon is szükségesek, és amelyeket a test tisztességtelen
részeinek tartunk, azokat nagyobb tisztességgel vesszük
körül, és amelyek ékesség nélkül valók, azok nagyobb
megbecsülésben részesülnek: az ékeseknek azonban nincs erre
szükségük. Isten szerkesztette így a testet egybe: az
alacsonyabb rendűnek nagyobb tisztességet adva, hogy ne
legyen meghasonlás a testben, hanem kölcsönösen
gondoskodjanak egymásról a tagok. És így ha szenved az egyik
tag, vele együtt szenved valamennyi, ha dicsőségben részesül
az egyik tag, vele együtt örül valamennyi. Ti pedig Krisztus
teste vagytok, és egyenként annak tagjai. Ezek közül pedig
némelyeket először apostolokká rendelt az Isten az
egyházban, másodszor prófétákká, harmadszor tanítókká.
Azután adott csodatevő erőket, kegyelmi ajándékokat:
gyógyításra, gyámolításra, vezetésre, különféle nyelveken
szólásra. Mindnyájan apostolok? Mindnyájan próféták?
Mindnyájan tanítók? Mindenkiben van csodatevő erő? Mindenki
rendelkezik a gyógyítás kegyelmi ajándékával? Mindnyájan
szólnak nyelveken? Mindnyájan meg tudják azt magyarázni? De
törekedjetek a fontosabb kegyelmi ajándékokra. Ezen felül
megmutatom nektek a legkiválóbb utat.
1Kor 12,12-31.

                          KIVÁLASZTOTTAK

Téged választott ki Istened, az Úr, hogy tulajdon népe légy
valamennyi nép közül, amelyek a föld színén vannak.
(5Móz 7, 6)

Első nap az iskolában a tanárnőnk megkért bennünket, hogy
álljunk körbe, és csukjuk be a szemünket. Aztán akinek a
vállát megérintette, annak csendben el kellett indulnia a
kör közepe felé. Úgy magyarázta, hogy akiket kiválaszt,
azoknak a segítségére egész évben számít. Ők szedik majd
össze a házi feladatokat, meghegyezik a ceruzákat, és
segítségére lesznek a többi tanulónak.
Éreztem közelségét, ahogy a többiek vállát megérintette.
Hallottam őket a kör közepe felé menni. Sóvárgás fogott el,
de eszembe villant, vajon olyan valaki vagyok, akire igazán
számíthat? Azon tűnődtem, vajon kedvel-e engem és méltó
vagyok-e arra, hogy engem is kiválasszon?
Amikor megéreztem az érintését, kinyitottam a szemem, és
elindultam a kör közepe felé. Aztán csendben figyeltem az
iskola legbölcsebb tanárnőjét, amint lassan, nagy
szeretettel megérint minden egyes gyereket az osztályban.
Mindenkit érdemesnek talált arra, hogy a segítője legyen.
Néha elámulunk Isten szeretetén, hogy csekélyke
képességeinket is használni tudja. Pontoson úgy, mint a
tanárnőm az iskolában, Isten is megérinti vállunkat, és
behív a körbe.

Imádság: Drága Istenünk, köszönjük, hogy szereteted körébe
vonsz bennünket. Ámen.

Isten a segítők közé hív bennünket.
                Keith M. Curran (Virginia, USA)

IMÁDKOZZUNK A PEDAGÓGUSOKÉRT!